Enviros f.d. styrelseordförande Stig-Arne Blom frikänns

I början av mars blev Enviros dåvarande styrelseordförande Stig-Arne Blom åtalad för grovt insiderbrott och obehörigt delgivande av insiderinformation. Idag meddelades i domslutet att Stig-Arne Blom frikänns på alla punkter. Även de övriga tre personerna som åtalades frikänns.

– Vi är mycket glada å Stig-Arnes vägnar, en sådan här historia är såklart mycket påfrestande för både honom och hans familj, säger Thomas Sörensson, vd Enviro.

Den 13 mars avgick Stig-Arne Blom som Enviros styrelseordförande.

Thomas Sörensson, vd Enviro, tel: +46 (0)735-10 53 43, thomas.sorensson@envirosystems.se
Alf Blomqvist, t.f. styrelseordförande Enviro, +46 733 149 700, alf@blomqvistunlimited.com

Enviro är ett miljöteknikföretag som erbjuder lönsam återvinning av däck och förädlade material till främst gummiindustrin. Företaget säljer kompletta miljöanläggningar till industriella investerare och driver dessutom en egen anläggning för uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Enviro som har huvudkontor i Göteborg grundades 2001, har 20 personer anställda och är noterat för handel på Nasdaq First North med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, som Certified Adviser. www.envirosystems.se