Enviros styrelseordförande avgår med omedelbar verkan

Stig-Arne Blom, styrelseordförande i Scandinavian Enviro Systems AB (publ) (”Enviro”) avgår på egen begäran med omedelbar verkan.

Enviros valberedning meddelar att styrelseordförande Stig-Arne Blom begär att med omedelbar verkan bli entledigad från sin post som styrelseordförande.

– Valberedningen har idag mottagit besked från Stig-Arne Blom att han i syfte att marknadens förtroende för Enviro ska förbli orubbat, har begärt att med omedelbar verkan bli entledigad från sitt uppdrag som styrelseordförande, säger Stefan Winström, ordförande i valberedningen.

Alf Blomqvist blir tf. styrelseordförande fram till ordinarie bolagsstämma 3 maj 2018.

Stefan Winström, ordförande i valberedningen, +46 705 695 204, stefan@pegrocoinvest.com
Mangold Fondkommission AB, +46 8 503 01 550, är Enviros Certified Adviser på Nasdaq First North Stockholm.

Scandinavian Enviro Systems AB Regnbågsgatan 8C 417 55 Göteborg info@envirosystems.se www.envirosystems.se Denna information är sådan information som Scandinavian Enviro Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 mars 2018 kl. 10.30 CET.

Enviro utvecklar, bygger och driver anläggningar för materialåtervinning av värdefulla resurser från uttjänta däck på en internationell marknad. Bolaget har utvecklat en process, baserad på en patenterad teknik, där upphettade däck i en syrefri miljö möjliggör att däckens olika material kan återvinnas utan förbränning. Således uppnås en miljövänlig utvinning där gas används till att driva anläggningen och de värdefulla resurserna kimrök, olja och stål säljs på marknaden. Materialen används i nya produkter vilket hjälper kunderna att uppnå hållbarhetsmål samt att behovet av fossila resurser minskar. Enviro grundades 2001, har huvudkontor i Göteborg och driver en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Bolaget är noterat för handel på Nasdaq First North med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, som Certified Adviser. www.envirosystems.se