Enviros styrelseordförande har häktats och är på sannolika skäl misstänkt för obehörigt röjande av insiderinformation

Scandinavian Enviro System AB:s (Enviro) styrelseordförande Stig-Arne Blom, är på sannolika skäl misstänkt för obehörigt röjande av insiderinformation och har häktats.

Stig-Arne Blom har varit ordförande i Enviro sedan juni 2012. Han har ingen operativ roll i bolaget. Ingen person i bolagets ledning eller styrelsen i övrigt har delgivits misstanke om något brott.

– Vi har fått information om att ordföranden delgivits misstanke om obehörigt röjande av insiderinformation, eftersom det är en pågående utredning har vi ingen mer information eller kommentarer att ge, säger Alf Blomqvist, styrelseledamot Enviro.

Alf Blomqvist, styrelseledamot, Enviro, tel: +46 (0)733-149 700, alf@blomqvistunlimited.com

Denna information är sådan information som Scandinavian Enviro Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 februari 2018 kl. 22.15 CET.

Enviro utvecklar, bygger och driver anläggningar för materialåtervinning av värdefulla resurser från uttjänta däck på en internationell marknad. Bolaget har utvecklat en process, baserad på en patenterad teknik, där upphettade däck i en syrefri miljö möjliggör att däckens olika material kan återvinnas utan förbränning. Således uppnås en miljövänlig utvinning där gas används till att driva anläggningen och de värdefulla resurserna kimrök, olja och stål säljs på marknaden. Materialen används i nya produkter vilket hjälper kunderna att uppnå hållbarhetsmål samt att behovet av fossila resurser minskar. Enviro grundades 2001, har huvudkontor i Göteborg och driver en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk, Sverige. Bolaget är noterat för handel på Nasdaq First North med Mangold Fondkommission, 08 5030 1550, som Certified Adviser. www.envirosystems.se