Scandinavian Enviro Systems CFO slutar

Andreas Salaj slutar som CFO i Scandinavian Enviro Systems för att gå vidare till annan verksamhet. Andreas kommer dock vara kvar i bolaget under våren 2016. Arbetet med att rekrytera hans efterträdare är påbörjad.

”Jag vill passa på att tacka Andreas för hans insatser för Enviro och önska honom lycka till framöver. Jag är också tacksam att han stannar under större delen av våren för att säkra en bra överlämning till sin kommande efterträdare”, säger Martin Hagbyhn, VD i Scandinavian Enviro Systems AB.

Martin Hagbyhn, VD, Tel: +46 (0)733-76 57 00, martin.hagbyhn@envirosystems.se

Stig-Arne Blom, Styrelseordförande, +46 (0)705-25 16 15, stigarne@blom.pp.se

Scandinavian Enviro Systems AB (publ)  utvecklar, bygger och säljer anläggningar för återvinning av fordonsdäck till kimrök, olja, stål och gas som främsta produkter. Processen är baserad på en egen patenterad pyrolysteknik - Carbonize by Forced Convection (CFC). Bolaget har en fullskalig produktionsanläggning i Åsensbruk, Dalsland. Anläggningen ska, samtidigt som den fungerar som referensanläggning för leverans av kompletta återvinningsanläggningar, i industriell drift producera återvunnen kimrök för avsättning till gummiindustrin samt olja för energiförbränning och stål för avsättning till metallvaruindustrin. Scandinavian Enviro Systems handlas på Nasdaq First North under förkortningen SES. Erik Penser Bankaktiebolag är företagets Certified Adviser .

.