Brasilianska åkeriförbundets ranking

Brasilianska åkeriförbundets ranking: Scania bästa märke för sjätte året i följd Scania har åter - och nu för sjätte året i rad - vunnit den prestigefyllda brasilianska utmärkelsen NTC Suppliers Price i kategorin tunga transporter. NTC (National Association of Cargo Transports, motsvarande Brasiliens åkeriförbund) utser vinnaren efter en omröstning bland 1 000 medlemmar och intressenter bland åkerier och transportföretag. En nöjd Emanuel Queiroz, marknadsdirektör i Scanias brasilianska dotterbolag Scania do Brazil, säger i en kommentar att priset rankas mycket högt i Brasilien: - Det är ett erkännande av att våra produkter väl motsvarar kundernas förväntningar på den krävande brasilianska marknaden. För oss är detta en mycket viktig utmärkelse, speciellt eftersom vi har lyckats vinna priset år efter år. 40-årsjubilerande NTC instiftade priset 1998 för att lyfta fram företag och produkter som utmärker sig inom områden som kvalitet, teknologi, service och totalekonomi. Priset delades ut vid en ceremoni i Sao Paulo på den nationella mässan Fenatran, International Transportation Fair. Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 28 200 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania en av branschens mest lönsamma företag. Under 2002 blev faktureringen 47 miljarder kronor och resultatet efter finansnetto 3,7 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och cirka 95 procent av Scanias fordon säljs utanför Sverige. Scanias pressreleaser finns på internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT00180/wkr0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.