Financial information from Scania

Financial information from Scania Publication dates 2001 26 April Interim Report January - March 26 April Annual General Meeting 20 July Interim Report January - June 30 October Interim Report January - September For further information, please contact: Ulf Söderström, Business Communications and Investor Relations, tel + 46 70 680 95 95 Scania is one of the world's leading manufacturers of trucks and buses for heavy transport applications, and of industrial and marine engines. With 26,900 employees and production facilities in Europe and Latin America, Scania is one of the most profitable companies in its sector. In 2000, turnover totalled SEK 53,800 million and the result after financial items was SEK 4,500 million. Scania products are marketed in about 100 countries worldwide and some 95 percent of Scania's vehicles are sold outside Sweden. Scania press releases are available on the Internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01150/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01150/bit0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.