Margareta Lewin - ny personaldirektör i Scania

Margareta Lewin - ny personaldirektör i Scania Margareta Lewin har utsetts till personaldirektör och medlem av Scanias ledningsgrupp. Hon tillträder sin nya befattning den 15 januari 1999. Under den senaste 10-årsperioden har Margareta Lewin varit personaldirektör först vid AGA-koncernen och därefter inom Esselte-koncernen. Sedan årsskiftet 1997/98 driver hon ett eget konsultbolag med tonvikt på chefs- och ledarskaps- frågor. För ytterligare information kontakta Louise Jarn Melander, Communications and Public Affairs tel. 08-5538 1212, mobil 070- 607 60 30 eller Margareta Lewin, Human Resources tel 08-5538 2227, mobil 07+- 575 01 63. Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 23 800 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania en av branschens mest lönsamma tillverkare. Under 1997 var omsättningen 39,7 miljarder kronor och resultatet efter finansiella intäkter och kostnader 2,8 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och ca 95 procent avsätts i länder utanför Sverige. Scanias pressreleaser finns på Internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00470/bit0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.