Nomineringsförfarande för Scania AB (publ) inför bolags-stämma 2004

Nomineringsförfarande för Scania AB (publ) inför bolagsstämma 2004 I enlighet med beslut vid Scania ABs ordinarie bolagsstämma den 25 april 2003 meddelas att de företrädare för de största aktieägarna i bolaget (exklusive AB Volvo), med vilka styrelsens ordförande Dr. Bernd Pischetsrieder och styrelsens vice ordförande Clas Åke Hedström, skall föra samtal för att i samråd nominera personer till styrelsen är: Claes Dahlbäck, Investor Lars Otterbeck, Alecta Carl-Olof By, Industrivärden Peter Rudman, Nordea SCANIA AB För ytterligare information, kontakta Magnus Hahn, tel 08 553 835 10. Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 28 200 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania en av branschens mest lönsamma företag. Under 2002 blev faktureringen 47 miljarder kronor och resultatet efter finansnetto 3,7 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och cirka 95 procent av Scanias fordon säljs utanför Sverige. Scanias pressreleaser finns på internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00210/wkr0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.