Scania Infotronics AB får stororder på mobilt meddelandesystem

Scania Infotronics AB får stororder på mobilt meddelandesystem Scania Assistance Centre (SAC) i Bradford, England har lagt en beställning på mobila meddelandesystem för 130 servicefordon hos Infotronics. Detta innebär att telefonväxeln på SAC kan dra nytta av en mer effektiv informationsöverföring mellan Scaniaverkstädernas servicebilar och assistanscentret. Då föraren behöver hjälp skickar han eller hon ett meddelande från bilen till assistanscentret i Bradford. Från Bradford går uppgifterna automatiskt vidare till närmaste servicebil och föraren får strax därefter information om när servicebilen beräknas anlända. Scaniaverkstaden kan följa uppdraget och se vilka åtgärder och reservdelar som behövs för att få kundens fordon i trafik igen. Förutom den tidsbesparing och ökade informationskvalitet som systemet innebär för såväl kund och förare som Scania Assistance så innebär det också en kraftig minskning av antalet telefonsamtal till SAC och servicebilarna. Ytterligare en fördel är den minskade ledtiden på ärenden. Detta innebär kostnadsbesparingar och ökad effektivitet för alla parter. Scania Assistance utvärderade även system från andra leverantörer. Chefen, Jan Björklund, är mycket nöjd med denna lösning: - Vi valde Infotronics som leverantör eftersom de använder ett öppet operativsystem, som ger bra möjligheter att integrera med andra system och är lämpligt att bygga vidare på. Likheten med företagets Fleet Analysis System gör produkten enkel att hantera även för våra mekaniker, fortsätter Jan Björklund. För ytterligare information, kontakta Jonas Gustafsson, projektledare, Scania Infotronics AB, tel 08-55380759 eller mobil 070-5684762. * * * Scania Infotronics AB, ett helägt dotterbolag till Scania, fokuserar på utveckling av IT-produkter för fordonsindustrin. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00240/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00240/bit0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.