Scania publicerar års- och hållbarhetsredovisning 2017

2017 blev ytterligare ett framgångsrikt år för Scania och ett rekordår i många avseenden. Det var också ett år med förändringar i transportbranschen, med ett ökat intresse för hållbara transporter.

– Världen närmar sig den punkt då hållbara transporter blir det enda tänkbara alternativet och det ”nya normala”. Under 2017 växlade Scania ytterligare upp insatserna för att påskynda omställningen till ett hållbart transportsystem, säger Scanias VD Henrik Henriksson.

2017 års utgåva av Scanias års- och hållbarhetsredovisning beskriver de betydande steg Scania tagit i resan mot ett hållbart transportsystem. Rapporten är företagets tredje kombinerade års- och hållbarhetsredovisning som beskriver dess ekonomiska, sociala och miljömässiga resultat.

Läs hela års- och hållbarhetsredovisningen här.

För mer information, kontakta:

Susanna Berlin, Investor Relations Manager, Scania CV AB
Tel: 08-553 861 12, e-post:
susanna.berlin@scania.com

Hans-Åke Danielsson, Press Manager, Scania CV AB
Tel: 08-553 856 62, e-post:
hans-ake.danielsson@scania.com

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 120 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 49 300 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök: www.scania.com.