Scania publicerar årsredovisningen för 2013

Scanias årsredovisning för 2013 finns från och med idag tillgänglig på www.scania.com/se

Årsredovisningen beskriver bland annat Scanias verksamhet, strategi och resultatutveckling och finns på svenska och engelska.

Vänligen notera följande:

• Årsstämman 2014 kommer att hållas i juni och inte den 7 maj som anges i årsredovisningen 2013. Det innebär även att datumen för avstämningsdag, sista dag för handel inklusive utdelning och utbetalningsdag gällande föreslagen utdelning flyttas. Så snart nya datum är fastställda publiceras de på www.scania.com/se.
  • Delårsrapporten, januari–mars 2014 kommer att publiceras den
    11 april och inte den 25 april.

Den tryckta versionen är under distribution till de aktieägare och övriga intressenter som valt att få den.

Det finns möjlighet att beställa årsredovisningen och annan finansiell information
via Investor Relations, www.scania.com/se/ir

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor. Scanias pressreleaser finns på www.scania.com/se