Scania publicerar prospekt för Ainax-bud

Ett fullständigt prospekt för det offentliga bud på aktierna i Ainax som beslutades vid Scanias extra bolagsstämma den 19 november i år, har nu publicerats. Det beskriver bakgrund och motiv till erbjudandet, samt ger villkor och anvisningar för hur erbjudandet ska accepteras. Prospektet finns tillgängligt på Scanias hemsida, www.scania.com, via Handelsbanken och Stockholmsbörsen och kommer att skickas till Ainax aktieägare i början av januari 2005. Teckningssperioden för erbjudandet börjar den 12 januari 2005 och pågår till den 15 februari. Likvid i form av Scania A-aktier beräknas utbetalas omkring den 1 mars 2005. För ytterligare information, kontakta; • Eric Österberg, Vice President Corporate Relations, tel 08 553 858 83

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 120 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 49 300 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON AG. För mer information besök: www.scania.com.