Scania sätter IT i fokus på RAI för säkerhet, ekonomi och miljö

Presskonferens: Scania sätter IT i fokus på RAI för säkerhet, ekonomi och miljö Scania blir först ut bland de stora tillverkarna med presskonferens på lastbilsutställningen RAI i Amsterdam på pressdagen, 2 februari. Scania fokuserar på modern IT och lanserar bland annat ett helt nytt flexibelt gränssnitt för marknadens befintliga Fleet Management-system. I en studio på på montern visas flera tillämpningar på denna öppna IT-plattform. Scania presenterar samtidigt sitt kompletta program av Euro 3-motorer tillsammans med en motor för gasdrift. Presskonferensen, som hålls på Scanias monter, börjar klockan 09,00. Re- presentanter från Scanias högsta ledning deltar under presskonferensen och finns sedan tillgängliga för att svara på frågor. Pressen är välkommen re- dan från klockan 08,00 då en frukostbuffé står uppdukad. Totalt ställer Scania i år ut sju utrustade bilar som visar en del av po- tentialen hos modulprogrammet. Tid: 09,00 Plats: Europahal, E 104 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00580/bit0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. År 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 104 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänste-relaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i mer än 100 länder och har cirka 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus GmbH. För mer information besök www.scania.com.