Scanias kapitalmarknadsdag

Scanias kapitalmarknadsdag Scania har idag en kapitalmarknadsdag med start klockan 09:00 vid huvudkontoret i Södertälje. Temat är marknad och marknadsstrategier. Talarna blir enligt följande: · Leif Östling, President and CEO, Scania · Kent Harrington, Senior Advisor Economical, Trade and Policy developments, CEO Harrington Group · Kjell-Olof Feldt, ordförande Svenska Vägföreningen · Håkan Larsson, CEO B&N Nordsjöfrakt, tidigare CEO Schenker AG · Gunnar Rustad, Group Vice President, Sales and Services, Scania Presentationerna kommer att finnas på Scanias hemsida www.scania.com/ir den 13 november. För ytterligare information, kontakta Joanna Daugaard, tel 08-553 837 16, mobil 070-518 37 16, Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 28 200 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania ett av branschens mest lönsamma företag. Under 2002 uppgick faktureringen till 47 miljarder kronor och resultatet efter finansnetto 3,7 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och cirka 95 procent av Scanias fordon säljs utanför Sverige. Scanias pressreleaser finns på Internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00040/wkr0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till nästan 120 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 49 300 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av Volkswagen Truck & Bus AG som snart blir TRATON AG. För mer information besök: www.scania.com.