AFFÄRSRESEBYRÅN SCANWORLD SATSAR PÅ EVENTS

Report this content

Scanworld breddar och satsar stort på att utöka verksamheten för grupper och events. Med anledning av detta har man rekryterat Mikael Welin som senast kommer från en position som chef för Wallmans Productions och innan dess har han bl.a. startat Wallmans i Malmö, Åre samt på övriga platser i Sverige och Norden.

-       Tidigare har vi haft huvudfokus på att ordna logistiken till och från själva mötet, nu har vi även skaffat oss spetskompetens på att skapa innehållet i själva mötet säger Magnus Linder, VD på Scanworld.

Satsningen innefattar även att vi har rekryterat en försäljningschef och ytterligare en projektledare som komplement till de övriga tio medarbetarna och detta är bara början.

-       Vi har högtflygande ambitioner. Vi vill helt enkelt bli en av Sveriges största spelare inom event och mötesbranschen. Bäst på personlig service, bäst på kreativitet, bäst på att erbjuda kvalitet till bra pris. Det är en tuff utmaning och konkurrens saknas inte. Därför är vi idag extra glada över att kunna informera våra kunder samt potentiella kunder att vi nu kan göra allt som rör ett stort event.

Magnus Linder
VD, Scanworld AB
E-post:
magnus.linder@scanworld.se

Scanworld Lufthansa City Center är en komplett affärs och gruppresebyrå som hjälper företag och organisationer med all typ av resehantering gällande affärsresor, gruppresor samt event och konferensevenemang.

Företaget grundades 1985 och har sitt huvudkontor i Sundbyberg utanför Stockholm. Scanworld omsätter ca 350 Mkr i år och har 55 anställda. Scanworld ingår i Lufthansa City Center som är ett nätverk bestående av 600 resebyråer i 80 länder. För mer information, se www.scanworld.se.