<h1>Schenker Privpak startar samarbete med Tradera</h1>

Report this content

Schenker Privpak fortsätter satsa på privata försändelser och utmanar både Posten och DHL genom ett nytt samarbete med auktionssajten Tradera.
Den som auktionerar ut varor kan nu enkelt och smidigt beställa frakt med Schenker Privpak direkt från Tradera.com till rabatterade priser.

I 16 år har distanshandelsföretag kunnat skicka paket med Schenker Privpak, och sedan förra året är tjänsten tillgänglig även för privatpersoner. Företaget har ett rikstäckande nät med närmare 1 400 ombud – allt från bensinstationer till matbutiker och kiosker – som gör det enkelt att hämta ut paket på tider och platser som passar mottagaren. Nu tar Schenker Privpak tjänsten ytterligare ett steg och påbörjar ett samarbete med auktionssajten Tradera.
– Som utmanare är det viktigt att synas och tillhandahålla riktigt bra tjänster. Därför känns det extra roligt att samarbeta med Tradera och kunna erbjuda deras medlemmar ett enkelt sätt att skicka paket till konkurrenskraftiga priser inom Sverige, säger Fredrik Goldbeck-Löwe, VD på Schenker Privpak.

Tradera.com är Sveriges största marknadsplats på nätet. Sajten har fler än 1,4 miljoner medlemmar, över 1 miljon unika besökare varje vecka och fler än 900 000 auktioner igång varje dygn.
– Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder ett prismässigt mycket konkurrenskraftigt spårbart fraktalternativ som dessutom är helt integrerat med våra medlemmars transaktioner på Tradera, säger Gustav Gyllenhammar, Head of Marketplace Development på Tradera.com.

<b>Så här enkelt skickar du paket på Tradera.com:</b>
• Slå in, väg och mät ditt paket hemma i lugn och ro.
• Klicka på ”Schenker-logotypen” på din personliga sida på Tradera.
• Du förflyttas till bokningssystemet, där du fyller i det enkla webbformuläret.
• Betala frakten med säker kortbetalning.
• Skriv ut fraktdokumentet.
• Lämna in paket och fraktdokument hos närmaste paketombud.
• Alla paket är spårbara via Schenker Privpaks godssökning.
• När paketet är framme aviseras mottagarna via SMS, E-post eller brev, helt enligt ditt val.

Självklart kan du beställa frakt från Schenker Privpak även om du inte är säljare på Tradera. Gå in på www.privatpaket.se – det är precis lika enkelt!