Let's deal fortsätter expandera – etablerar verksamhet i Finland

Let´s deal, Skandinaviens största kanal för rabatterbjudanden, expanderar internationellt. Efter framgångarna i Sverige och Norge startar Let´s deal nu verksamhet i Finland.
– Sedan starten 2010 har vi hjälpt våra medlemmar spara över två miljarder kronor. Det blir väldigt spännande att komma igång i Finland där vi vet att det finns många deal-hungriga konsumenter, säger Fredrik Dobber, VD på Let’s deal.

Let’s deal är med sina 1,8 miljoner medlemmar Skandinaviens största kanal för rabatterbjudanden. Genom försäljning via framför allt mobilappar erbjuder Let’s deal kraftigt rabatterade priser på produkter, tjänster och resor.

– Let’s deal har under fem år utvecklats till en fantastiskt effektiv verksamhet. Under 2015 förbereddes bolaget för fortsatt expansion, och Finland är ett naturligt nästa steg, säger Peter Grytterhielm, styrelseordförande Let’s deal.

Let’s deal Suomi får huvudkontor i Helsingfors och kommer att arbeta i nära samarbete med Schibsted-kollegan Tori.fi, den finska motsvarigheten till Blocket. Vid lanseringen av www.letsdeal.fi kommer finska shoppare kunna ta del av erbjudanden på resor, shoppingprodukter samt produkter och tjänster från lokala företag i Helsingfors.

Just nu rekryterar Let’s deal en ansvarig för den finska verksamheten och sex säljare till kontoret i Helsingfors. Dessutom söker Let’s deal finsktalande personal till marknadsavdelning, redaktion och kundservice vid huvudkontoret i Göteborg.

Let´s deal har sedan starten 2010 uppvisat mycket god lönsamhet. I det senaste bokslutet, 2014, redovisar bolaget en omsättning på 129 Msek och ett rörelseresultat på 39 Msek. Let´s deal har idag 100 anställda i fem städer i Sverige och tre i Norge, varav 80 personer arbetar på huvudkontoret i Göteborg.

Peter Grytterhielm, styrelseordförande, Let´s deal. Tel: 070-525 21 35. E-post: peter.grytterhielm@schibsted.se.
Fredrik Dobber, vd Let’s deal. Tel: 070-518 56 92. E-post: fredrik.dobber@letsdeal.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82.
E-post: fredrik.linden@schibsted.se

Let’s deal startades 2010 och är med 1,8 miljoner medlemmar Skandinaviens största kanal för rabatterbjudanden. Let’s deal erbjuder företag exponering via hemsidan, appar och epostutskick. I utbyte sänker företagen sitt pris på sina produkter och tjänster. På det sättet får företagen nya kunder och kunderna får i sin tur handla till rabatterade priser. Let’s deal ägs av Schibsted Media Group.