Let´s deal i samarbete med ClearOn – skapar ny kanal för marknadsföring av dagligvaror

Lets deal inleder samarbete med ClearOn om marknadsföring av dagligvaror. Det ger producenterna tillgång till en ny marknadsföringskanal och 1,5 miljoner köpsugna konsumenter.
– Mobilen är den perfekta kanalen för snabbrörliga konsumentprodukter, och våra medlemmar vill ha sina erbjudanden där. Samarbetet mellan Let´s deal och ClearOn är bingo för både säljare och köpare, säger Fredrik Dobber, vd Let´s deal.

Let’s deal är Sveriges största kanal för rabatterbjudanden. Genom försäljning via framför allt mobilappar erbjuds medlemmarna kraftigt rabatterade priser på ett varierat utbud av tjänster och produkter. Tack vare samarbetet med ClearOn kan Let´s deal nu skapa erbjudanden som kan lösas in i över 4 500 dagligvaru- och servicebutiker över hela landet.

– Let´s deal och ClearOn skapar tillsammans en ny spännande plattform för exponering och försäljning av dagligvaror. Med ClearOns mobila tjänster och nätverk och Let´s deals resultatbaserade affärsmodell skapar vi en mycket snabb och kostnadseffektiv kanal för marknadsföring och produktlanseringar, säger Pierre Gewerth, Product Manager ClearOn.

Modellen har i dagarna inletts med en kampanj för ett av marknadens starkaste glassvarumärken. På ett dygn har den resulterat i över 4 000 sålda produkter, ett av de bästa resultaten i Let´s deals historia.

Sedan starten 2010 har Let´s deal samarbetat med 6 000 företag och hjälpt sina medlemmar spara 2,2 miljarder kronor. Let’s deal erbjuder företag exponering via hemsidan, appar och epostutskick. I utbyte sänker företagen sitt pris på sina produkter och tjänster. På det sättet får företagen nya kunder och kunderna får i sin tur handla till rabatterade priser. Let´s deal har över 100 anställda i Sverige, Norge och Finland. Let’s deal ägs av Schibsted Media Group.

ClearOn är marknadsledande inom clearingtjänster för den svenska handeln. Företaget hanterar merparten av kupongkampanjerna inom dagligvaruhandelns kedjor.

Fredrik Dobber, vd Let´s Deal. Tel: 070-518 56 92. E-post: fredrik.dobber@letsdeal.se.
Anders Dahlberg, marknadschef Let´s deal. Tel: 0700-90 28 64. E-post: anders.dahlberg@letsdeal.se.

Pierre Gewerth, Product Manager ClearOn. Tel: 0707-34 40 09. E-post: pierre@clearon.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör, Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.