Schibsted ingår annonssamarbete med NTM i Norrbotten

Från och med 1 januari 2018 utökar Norrbottens Media och NTM:s säljare i Luleå sitt kunderbjudande genom att även ha med Schibsteds olika medier i portföljen.
– Det innebär att vi kan erbjuda våra annonsörer kraften i de lokala varumärkena NSD.se och Kuriren.nu med några av Sveriges starkaste digitala varumärken, som Aftonbladet, Omni och SvD säger Mats Ehnbom, vd på Norrbottens Media AB.

Samarbetet ger annonsörerna en möjlighet att kombinera starka lokala varumärken med högkvalitativa sajter där kunderna har en hög andel av sin mediekonsumtion.

– Det är genom modern annonsteknik med möjligheter att styra annonser efter var användaren bor eller befinner sig som samarbetet blir möjligt, säger Mats Ehnbom, vd på Norrbottens Media AB, en del av NTM-koncernen.

Den nya annonstekniken gör att annonserna i NTM-koncernens och Schibsteds olika medier endast visas i de områden som är relevanta för annonsörerna.

– Vi tycker det ska bli spännande att samarbeta med Mats Ehnbom i Norrbotten. Norrbottens Media och NTM har en stark position på sin marknad med rutinerade säljare som har bra kunskap om sina kunders behov och utmaningar. Med den gemensamma portföljen har vi ett kraftfullt erbjudande som kommer vara till stor nytta för annonsörerna, säger Anders Nylander, vd på Schibsted Sales & Inventory.

Mats Ehnbom på Norrbottens Media är både ödmjuk och stolt över uppdraget.

– Det vi gläder oss mest över är att få presentera de nya möjligheterna för våra kunder och visa hur kombinationen av de olika medierna kan bidra till att bygga varumärke och skapa effekt för framsynta annonsörer.

Schibsteds portfölj består av Aftonbladet, SvD, Omni, Lajkat, TV.nu och Klart.se.

Niclas Valfridsson, Business Manager, Schibsted Sales & Inventory. Tel: 070-162 92 50. E-post: niclas.valfridsson@schibsted.com.
Mats Ehnbom, vd, Norrbottens Media AB, Tel: 070-374 02 80. E-post: mats.ehnbom@norrbottensmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted i Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.