Behåll din vackra blonda hårfärg – även mellan behandlingarna

Schwarzkopf har nu lösningen till dig som önskar en perfekt blond hårfärg – utan att vara tvungen att färga eller bleka håret på nytt. Äntligen kan du fräscha upp din blonda nyans hemma på några få minuter. Schwarzkopf lanserar nu en helt ny ready-to-use-mousse i butiker runt om i landet: Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse, som neutraliserar orangea och gula toner, och gör håret perfekt glänsande blont. Den droppfria och milda moussen fräschar snabbt och effektivt upp håret mellan färgningar eller blekningar, samt förser håret med vårdande ingredienser som gör det mjukt och glänsande.

En av de vanligaste utmaningarna för blondiner med blekt eller färgat hår, är att de blonda nyanserna kan få inslag av gult eller orange på grund av yttre påverkan, eller av att pigmenten mattas av. Men med Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse är det nu möjligt att hålla den blonda färgen skinande – även mellan behandlingarna. Med Schwarzkopfs nya ready-to-use-mousse kan du fräscha upp dina blonda toner mellan hårfärgningarna och försäkra dig om ett konstant vackert blont hår.

Perfekt blont hår – utan gula toner
Seriens två produkter: Cool Platinum Blond Anti-Yellow Refresher Mousse och Champagne Blond Anti-Orange Refresher Mousse neutraliserar gulaktiga toner i blekt eller färgat hår, och är ett effektivt supplement mellan frisörsbesöken, eller om du själv bleker ditt hår hemma. Den droppfria moussen är lätt att använda, och en flaska räcker till cirka tre behandlingar (naturligtvis beroende av hårets längd).  Resultatet syns direkt: Ett vackert, följsamt och fräscht, blont hår, utan gula eller orangea toner.

Med Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse presenterar Schwarzkopf ytterligare en unik produktnyhet på marknaden, som håller färgat eller blekt blont hår vackert under längre tid.

Såhär använder du Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse:
  1. 1.     Skaka behållaren väl före användning och applicera moussen i handdukstorkat hår.
  2. 2.     Låt verka i 5 minuter för T1 och 10 - 15 minuter för T2.
  3. 3.     Skölj noga, schamponera ej.
En flaska räcker till c:a tre användningar (naturligtvis beroende på hårets längd). Om du har axellångt hår, ska du använda en mängd skum som motsvaras av storleken på tre tennisbollar.RESULTAT: Ett vackert, följsamt och fräscht blont hår, utan gula eller orangea toner.

Stråla ikapp med kända, blonda skönhetsikonerMed Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse kan du i sommar hitta en snabb genväg till den perfekta blonda looken som får dig att stråla ikapp med kända blonda skönheter så som – Caroline Winberg, Elsa Hosk eller Petra Marklund. Du kan också gå ett steg längre, och göra den vita scarfen till din personliga håraccessoar – precis som den största blonda skönhetsikonen, Marilyn Monroe. Den vita scarfen avslöjar direkt om det finns gula toner i de blonda lockarna, men med Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse har du ett perfekt blont hår varje dag.

Cirkapris i fackhandeln:
Schwarzkopf Blonde T1 Icy Platinum Blond Anti-Yellow Refresher Mousse: 99 SEK
Schwarzkopf Blonde T2 Champagne Blond Anti-Orange Refresher Mousse: 99 SEK

Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse finns i din butik från februari 2014.

www.henkel.se; www.schwarzkopf.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2012 en omsättning på 16 510 miljoner euro och en vinst på 2 335 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.

Taggar: