Gliss lanserar nästa generations håroljor

År 2012 fick håroljor sitt stora genomslag i Sverige då Gliss Daily Oil Elixir lanserades på den breda marknaden. Nu är Gliss först med att presentera nästa generations håroljor med unika vårdande egenskaper för alla hårtyper. Dessutom lanseras den helt nya produktserien Gliss Million Gloss som ger strålande glans i upp till 10 dagar.

Hårvårdsexperten Gliss baserar sina produkter på innovativ teknik som reparerar hårets struktur ända ner i hårroten. Med högkvalitativa ingredienser och innovativ formula återställs håret, det skyddas mot yttre påfrestningar och får en skinande lyster. Nu presenterar Schwarzkopf Gliss två nya håroljor med revolutionerande egenskaper som inte tynger ner håret. De nya håroljorna Gliss 6 Miracles Oil Essence och Million Gloss Crystal Oil är multitaskers och kan som enda håroljor på den breda marknaden erbjuda fem användningsområden i en och samma produkt:

• Som mjukgörande förbehandling innan schamponering
  • Som intensivvård inblandat i schampot under tvätt
  • Som ett leave in-balsam i fuktigt hår efter tvätt
  • Som värmeskydd innan föning
  • Som stylingprodukt för maximal glans och mot oönskat friss

Schwarzkopf Gliss 6 Miracles Oil Essence har sex egenskaper i en. Oljan gör håret följsamt, lättkammat och skyddar det mot värme. Håret blir extra mjukt samtidigt som oljan motverkar både frissighet, sprödhet och kluvna toppar. Den nya håroljan Innehåller en perfekt kombination av de lyxiga oljorna argan-, marula-, pequi- samt monoiolja. Gliss 6 Miracles Oil Essence är lämplig för alla hårtyper. Flaskan rymmer 75 ml och har ett cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Schwarzkopf Gliss Million Gloss Crystal Oil reparerar skadat hår och återställer hårstråets naturliga glans. Den koncentrerade formulan Gloss Elixir, med skimrande reflexer, ger håret strålande glans. Tack vare Gliss unika inkapslande lamineringsteknik, förseglas glansen i hårstråna och håret får ett långvarigt skimmer vid regelbunden användning. Gliss Million Gloss Crystal Oil är anpassad för tunt och lätt hår och är färglös vilket gör den speciellt lämplig för blont hår. Flaskan rymmer 75 ml och har ett cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Schwarzkopf Gliss Million Gloss

Gliss lanserar även den nya hårvårdsserien Million Gloss med flytande keratin som vårdar och stärker hårets struktur. Million Gloss formulan med Gloss Elixir kapslar in varje hårstrå och ger det strålande glans.

Gliss Million Gloss Schampo rengör håret skonsamt medan Gliss Million Gloss Balsam gör det mjukt och följsamt. Flaskorna innehåller 250 ml och har ett cirkapris på XX SEK. Gliss Million Gloss 10 days Shine Mask är seriens vårdande inpackning som ger håret långvarig glans i upp till tio dagar. Inpackningen används direkt efter schamponering eftersom balsamet förseglar hårstrået och bör därför avsluta behandlingen. Flaskan innehåller 150 ml och har ett cirkapris i fackhandeln på xx SEK.

Samtliga produkter finns i butik från och med februari 2014.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kropssvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2012 en omsättning på 16 510 miljoner euro och en vinst på 2 335 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.