Vackra naturliga slingor som enkelt appliceras med en slingborste

Lagom till att vi vill fräscha upp oss inför våren och sommaren presenterar Schwarzkopf Blonde nya Blonde M4 Naturliga Slingor. Med hjälp av en mascaraliknande borste blir det enkelt att få till de snygga sommarslingorna precis så som du vill ha dem. Samtidigt relanseras hela Blonde-sortimentet med den nya vårdande formulan Nutrive-Oil-Complex och som ansikte utåt frontar svenska supermodellen Caroline Winberg.

Nu är det möjligt att få till ett vackert slingat hår hemma med exakt samma resultat som om du besökt en frisörsalong. Blonde M4 Naturliga Slingor har en banbrytande appliceringsmetod där du med hjälp av en slingborste, som påminner om en mascaraborste, bestämmer själv precis var du vill ha slingorna. Tack vare den smidiga gelformulan slipper du klumpar. Produkten bleker håret 2-3 nyanser ljusare och fungerar lika bra på färgat som ofärgat hår. Med tre enkla steg får du ett nyslingat och naturligt hår. 1) Blanda vätskorna, 2) Dra slingborsten i håret 3) Låt det verka och skölja ur.

I vår förbättras även hela Schwarzkopf Blondes sortiment med den unika formulan Nutrive-Oil-Complex som ger en synligt förbättrad blonderingseffekt samtidigt som den ger vård åt håret. Med en speciell mix av neutraliserande pigment utjämnar formulan en eventuell gul underton och ger istället en naturlig nyans. För att ge maximal effekt tillkommer även en efterbehandling med blå pigment som ger en sval glänsande blondering samtidigt som den stärker och slätar ut hårstrukturen efter blonderingen.

– Med nya Schwarzkopf Blonde Naturliga Slingor och relanseringen visar vi återigen varför vi är störst i Norden och experter på blondering. Våra produkter passar perfekt för de som önskar en snabb och enkel uppfräschning inför våren och sommaren, säger Lena Lillsunde, produktchef för Schwarzkopf Blonde.

Schwarzkopf Blonde M4 Naturliga Slingor har ett rekommenderat cirkapris på 115 kr och finns i butik nu. Hela det uppdaterade Schwarzkopf Blonde-sortimentet med Nutrive-Oil-Complex finns även det i butik nu.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kropssvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2012 en omsättning på 16 510 miljoner euro och en vinst på 2 335 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.