Vardagslyx för håret med nya vårdande serien Gliss Ultimate Oil Elixir

Gliss tog marknaden med storm när de 2012 lanserade Daily Oil Elixir, den första håroljan i dagligvaruhandeln. Nu presenteras en hel serie vårdande produkter med olja som gör håret motståndskraftigt och lent samt ger det en fantastisk glans.

En lång vinter lämnar ofta håret torrt och skadat ända in på djupet. Hårstråna är kluvna och håret känns sprött och livlöst. Men med rätt produkter är det möjligt att återfå ett friskt, glänsande och vackert svall. Alla fyra produkter i Gliss nya serie Ultimate Oil Elixir är speciellt framtagna för att hjälpa även det mest skadade håret. Formulan i serien med flytande keratin och näringsrik olja förstärker hårets struktur och ger det extra mycket vård utan att tynga ner det.

-       Den speciella kombinationen av flytande keratin och vårdande olja reparerar hårstrukturen inifrån och ut samtidigt som det gör håret silkeslent genom att kapsla in varje strå med ett tunt överdrag. Resultatet är ett lättkammat hår med en strålande glans, säger Alice Badaru Kisiel, produktchef för Gliss.

Den intensiva Nutri Repair-formulan reparerar den skadade strukturen i hårstrået och täpper igen sprickorna på ytan. Hårets naturliga motståndskraft återställs och varje hårstrå får skydd mot slitage, kluvna toppar och torrhet.

I serien ingår:

• Gliss Ultimate Oil Elixir Schampo som rengör håret skonsamt samtidigt som det ger näring, återuppbygger och förstärker skadat hår. Flaskan innehåller 250 ml och har ett ca pris i fackhandeln på 30 SEK. Finns i butik från april.
  • Gliss Ultimate Oil Elixir Balsam fortsätter att bygga upp håret efter schamponeringen. Det blir även märkbart mer följsamt och lättkammat. Flaskan innehåller 200 ml och har ett ca pris i fackhandeln på 30 SEK. Finns i butik från april.
  • Gliss Ultimate Oil Elixir Express Repair Balsamspray är den perfekta produkten när håret snabbt behöver bli mer följsamt. Den sprayas i handdukstorkat eller torrt hår och behöver inte sköljas ur. Sprayflaskan innehåller 200 ml och har ett ca pris i fackhandeln på 50 SEK. Finns i butik från april 2013.
  • Gliss Ultimate Oil Elixir Serum är en intensivvårdande behandling som gör skadat och stressat hår mjukt och lent, inifrån och ut. Den innovativa formulan med näringsrik olja förstärker hårets struktur samtidigt som gyllene partiklar ger håret extra glans. Flaskan innehåller 100 ml och har ett ca pris i fackhandeln på 80 SEK. Finns i butik från april 2013.

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt i hela världen med välkända varumärken och teknologier inom tre affärsområden: tvätt och rengöringsmedel; kosmetik och hygienartiklar; lim, tätning och ytbehandling. Henkel har omkring 47 000 anställda och rapporterade en försäljning på 15 605 miljoner euro och ett justerat rörelseresultat på 2 029 miljoner euro för räkenskapsåret 2011. Henkels preferensaktier ingår i det tyska börsindexet DAX. Henkel Norden har 440 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 196 miljoner euro under 2011.