SciBase flyttar till nya lokaler i Sundbyberg

SciBase har nyligen flyttat från sina lokaler i centrala Stockholm till nyrenoverade lokaler i Sundbyberg strax utanför centrala Stockholm. Det nya kontorets adress är Landsvägen 39 i direkt anslutning till Sundbybergs station.

- När vårt hyreskontrakt skulle omförhandlas gjorde vi en översyn och insåg att vårt lokalbehov förändrats. Genom flytten får vi ett kontor som är bättre anpassat för vår verksamhet samtidigt som det är mer kostnadseffektivt, säger Simon Grant, vd för SciBase.

Bolagets övriga kontaktinformation, såsom postadress och telefonnummer, förblir detsamma. Den nya besöksadressen är Landsvägen 39, 172 63 Sundbyberg.

SciBase är ett medicinteknikbolag med huvudkontor i Stockholm, som utvecklar och säljer cancerdiagnostikinstrument. Produkten Nevisense är ett hjälpmedel för detektion av malignt melanom, den farligaste formen av hudcancer. Bolaget grundades av Stig Ollmar, forskare på Karolinska Institutet. Produkten baserar på omfattande forskning, och i den största kliniska studien som hittills genomförts för detektion av malignt melanom har Nevisense fått resultat som visar på värdet av metoden för sjukvården. Nevisense är godkänd för försäljning inom EU (CE-märkning) och TGA-godkännande i Australien. Verktyget befinner sig i processen för ett godkännande av FDA i USA. Nevisense baserar på en metod som kallas Elektrisk Impedansspektroskopi (EIS) som upptäcker maligna vävnader genom att mäta motståndet av elektriskt ström i cellerna.
SciBase är noterat på Nasdaq First North ("SCIB"). Avanza är Certified Adviser. Mer information finns på www.scibase.com.