Nya styrelseledamöter till Scientia Fund Management

Göteborg den 29 augusti 2011

Scientia Fund Management är ett fondbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. Scientia förvaltar två fonder – Scientia Hedge och Scientia Sverige. Till fondbolagets styrelse har nu utsetts två nya ordinarie ledamöter: Staffan Gavel och Göran Axeheim. Staffan Gavel har även utsetts till styrelsens ordförande.

Staffan Gavel är född 1948 och är ci­vi­le­ko­nom från Han­dels­hög­sko­lan i Göteborg. Staffan har varit revisor på Ernst & Young under 30 år och har varit även varit VD i bolaget, då under namnet Hagström & Sillén, samt ledamot i dess styrelse. Tidigare uppdrag omfattar, bland andra, ordförande i styrelsen för Föreningen Auktoriserade Revisorer (FAR) och för Sveriges Kommunala Yrkesrevisorer (SKYREV). Han är styrelseordförande i J. W. Berg AB, KL Capital AB, KL Ventures AB, Harrys Pubar AB och Lind & Andersson Consulting AB samt styrelseledamot i Provobis Holding AB, RCL Holding AB och Interleisure AB.

Göran Axeheim är född 1961 och är civilekonom från Högskolan i Växjö. Han var CFO och vice VD för Cardo AB 2001-2006, och innehade dessförinnan olika befattningar inom Cardo från 1990. Göran har även arbetat som revisor på Arthur Andersen under perioden 1983-1990. Han innehar idag en rad styrelseuppdrag, främst via familjekoncernen Höglandets Invest AB.

För ytterligare information kontakta:

VD Erik Lidén på 070-2709541 alt. erik.liden@scientia.se.

Scientia Fund Management erbjuder fonder med metodisk förvaltning baserad på insiders affärer. Scientia förvaltar idag fonderna Scientia Hedge och Scientia Sverige. För mer information om fondbolaget, besök gärna www.scientia.se.