Wallenstam månadens insideraktie i juni

Fastighetsbolaget Wallenstam utnämndes till månadens insideraktie av Scientia Fund Management. Detta visar rapporten InsiderAnalys för juni.

Stora köp i Wallenstams aktie har bland annat gjorts av bolagets VD, Hans Wallenstam, men även av vice VD och två styrelseledamöter under den senaste tvåmånadersperioden. Köpen var intensiva under maj med 22 köpaffärer och endast en säljaffär. Men köpen har alltså fortsatt även under juni. Under maj-juni registrerades exempelvis köp om totalt 120 000 aktier av Hans Wallenstam till ett sammanlagt värde om c:a 16 miljoner kronor.

”Det är ovanligt att flera i ett bolags absoluta toppskikt köper samtidigt och det är naturligtvis en mycket positiv signal för bolagets aktieägare”, säger Erik Lidén, VD för Scientia Fund Management.

Den fullständiga rapporten InsiderAnalys för juni finns på www.scientia.se/web/live/insideranalys .

För ytterligare information kontakta: Erik Lidén, VD 070-2709541 erik.liden@scientia.se

Scientia Fund Management erbjuder allmänheten och professionella aktörer fonder med metodisk förvaltning baserad på insynspersoners affärer. Scientia förvaltar idag fonden Scientia Alpha I som placerar efter offentlig information om hur insynspersoner investerar i sina egna bolag. För mer information om fondbolaget, besök gärna www.scientia.se.