100+ deltagare på gårdagens investeringsevent

Stort tack till Picture My Life, Inhalation Sciences, våra partners och alla deltagare för en lyckad kväll!

Picture My Life berättade om sitt digitala bildbaserade hjälpmedel för människor som har svårt att kommunicera med ord. Med stöd av hjälpmedlet kan människor med bland annat autism och alzheimer lättare komma ihåg vad de gjort under dagen, vilket förbättrar kommunikationen mellan vårdhem och nära och kära. De finns nu på åtta skolor och startar under hösten piloter hos vårdgivare inom demensvården.

Inhalation Sciences med en omsättning på 10 MSEK berättade om hur deras instrument effektiviserar utvecklingen av inhalationsläkemedel. Deras instrument används också inom kemisektorn för att studera hur luftburna partiklar i bland annat föroreningar påverkar människokroppen. En intressant marknad med tanke på att 10% av världens barn lider av astma och att 7 miljoner människor dör varje år på grund av luftföroreningar.

De två tillväxtbolagen som båda är etablerade på stora och expansiva marknader står nu inför att skala upp sina verksamheter. Nu har du möjlighet att ta del av deras fortsatta tillväxt. Mer information finns på sciety.se.