Berries by Astrid lanserar på kontorsområde med 25 000 personer

Berries by Astrid lanserar smoothieautomat på kontorsområde i Lund som ger 25 tusen personer tillgång till färsk smoothie på arbetsplatsen. ”Den blir ett perfekt komplement till kaffeautomater och fruktkorgar”, kommenterar beställaren.

I början av veckan blev det klart att riskkapitalbolaget Aventure hyr en smoothieautomat till ett kontorshotell i Ideon Science Park, Skånes största innovationscentrum. ”Att finnas på Ideon, ger bra exponering och möjlighet för alla som letar efter ett hälsosamt och lyxigt mellanmål men som sitter för långt från stadens fik, att enkelt gå och handla i automaten”, säger Olof Böök, vice VD på Aventure som också är delägare i Berries by Astrid.

Med en smart affärsmodell där smoothie och automat erbjuds som en helhetslösning underlättar Berries by Astrid för arbetsgivare att erbjuda hälsosamma mellanmål på arbetsplatsen. ”Genom att hyra ut automaten till kunden och stå för leveransen av smoothie erbjuder vi ett upplägg liknande det som företagen har för sina kaffeautomater vilket vi vet är viktigt”, berättar Astrid Friborg, grundare och VD för Berries by Astrid.

”Bakgrunden till att vi framgångsrikt kan servera hälsosamma smoothies på samma sätt som man serverar kaffe från automat är att vi tagit fram två nya innovationer. En intelligent automat för kylda drycker med uppkoppling mot internet vilket bland annat möjliggör monitorering av temperatur och styrning från distans samt en process för tillverkning av fruktpuréer helt utan socker, konserveringsmedel och andra tillsatser med en hållbarhetstid på hela tre månader”, berättar Astrid.

Automaten på Ideon Science Park är den första i Skåne men automater finns sedan tidigare på ett antal kontor i Stockholmsområdet. Berries by Astrid stärker nu upp resurserna för att ta konceptet till fler kontor och börja sälja innovationerna på fristående basis. Vill du veta mer och få möjlighet att bli delaktig i expansionen? Läs mer här .

Andreas Lindblom, VD för Sciety: andreas.lindblom@sciety.se , tfn. 0703 75 73 73.

Astrid Friborg, VD för Berries by Astrid: astrid.friborg@berriesbyastrid.com, tfn. 070 278 83 92.

Om Berries by Astrid

Berries by Astrid har en smart patentansökt automat för försäljning av kylda drycker i mugg och en unik tillverkningsprocess av hälsosam smoothie utan tillsatser.

Sciety ger affärsänglar och privatinvesterare möjlighet att investera i noggrant utvalda bolag inom hälsa och medicin. Hos oss finns investeringsmöjligheter med potential att både ge avkastning och göra skillnad.