• Sciety/

Sciety - finansieringsaktören med fokus på hälsosektorn - vill ta in nytt kapital för expansion

Sciety som är en av Sveriges mest aktiva aktörer för investeringar i onoterade tillväxtbolag inom hälsosektorn tar in nytt kapital för fortsatt expansion.

"Sciety vill göra det enklare för människor att ta del av avkastningspotentialen i onoterade tillväxtbolag inom hälsosektorn. Vi kombinerar en digital finansieringsplattform med branschkunskap för att välja ut framstående bolag inom sektorn och göra dem tillgängliga för investeringar via sciety.se.", berättar Andreas Lindblom, VD och medgrundare av Sciety.

Hittills har Sciety rest drygt 65 mkr till 10 bolag som på olika sätt vill förbättra vården och bidra till bättre hälsa. Under 2016 kunde Scietys medlemmar investera i numera börsnoterade Inhalation Sciences och samtidigt bidra till forskning på hur våra lungor påverkas av partiklar vi andas in. Bland de finansierade bolagen finns även Liv Diagnostics som utvecklar ny teknik för att mäta risken för bildning av metastaser och MedFilm vars patientfilmer om kirurgiska ingrepp används på över 30 sjukhus i Sverige och Norge.

”Vi på Sciety har lång erfarenhet inom både finansbranschen och hälsosektorn och följer över 300 bolag för att välja ut de vi anser har störst potential. Efterfrågan på våra tjänster är stor och därför tar vi nu in finansiering för fortsatt expansion”, säger Andreas Lindblom.

Bland de befintliga ägarna finns Erik Hjelmstedt som är CFO på Kry, Gunnar Ahlberg som är disputerad kirurg och VD för GHP Kirurgkliniken på Sophiahemmet och flera andra personer med bakgrund inom hälsosektorn och finansbranschen.

Vill du veta mer om Sciety är du varmt välkommen att besöka sciety.se eller kontakta Andreas Lindblom som är VD och medgrundare.

Sciety ger människor möjlighet att på ett smidigt sätt investera i onoterade tillväxtbolag inom hälsosektorn. Vi fokuserar på investeringsmöjligheter med potential att både ge avkastning och göra skillnad.