Styrelseproffs från Schibsted blir ordförande i Sciety

Erik Hjelmstedt går in som ny styrelseordförande i Sciety och investerar samtidigt i bolaget. Sciety som erbjuder investeringsmöjligheter i tillväxtbolag inom hälsa och life science ser rekryteringen som en naturlig del i att skala upp verksamheten för att ge fler människor möjlighet att investera och göra skillnad.

Erik har under de senaste 10 åren arbetat med utvecklingen av mediekoncernen Schibsted, såväl i Sverige som för gruppen internationellt. Han är idag Head of Change Office på Schibsted, styrelseordförande i hitta.se och styrelseledamot i Svenska Dagbladet.

”Vi välkomnar Erik i styrelsen och ser fram emot hans värdefulla erfarenhet av att på ett strategiskt plan skala upp verksamheter och av att driva styrelsearbete”, säger Andreas Lindblom, medgrundare och VD för Sciety.

Han berättar vidare att nu när Sciety på kort tid bidragit till att finansiera ett antal bolag är nästa steg att välja strategisk väg för att på bästa sätt kunna erbjuda fler investerare och hälsobolag möjlighet att växa och bidra till samhället. ”Vi står inför flera vägval, där vi ser att Erik kommer att vara ett värdefullt tillskott i styrelsen”.

”Jag ser fram emot att arbeta med teamet på Sciety och tror starkt på deras modell och höga ambitioner. I rollen som styrelseordförande tar jag med mig mina erfarenheter av att arbeta med strategiska frågor i tillväxtbolag”, avslutar Erik.

Utöver Erik Hjelmstedt består nu styrelsen av Gunnar Ahlberg, tidigare affärsutvecklingschef på Praktikertjänst samt grundarna Andreas Lindblom och Malin Härdig.

Andreas Lindblom: andreas.lindblom@sciety.se, tfn 0703 75 73 73.

Erik Hjelmstedt: erik.hjelmstedt@sciety.se, tfn 0733 80 70 50.

Sciety ger affärsänglar och privatinvesterare möjlighet att investera i noggrant utvalda bolag inom hälsa och medicin. Hos oss finns investeringsmöjligheter med potential att både ge avkastning och göra skillnad.