• Sciety/

Träffa Sciety i Almedalen – finansieringsplattformen för onoterade investeringar inom life science

I Almedalen 2018 är Sciety delaktig i en seminarieserie om digitalisering av vården tillsammans med Dagens Medicin Agenda, Di Digital och Healthcap med fler. På plats i Almedalen finns Scietys VD Andreas Lindblom och Investment Manager Thomas Gidlund.

Med visionen att innovationer som gör skillnad ska nå sin fulla potential och skapa värde har Scietys investerarnätverk hittills finansierat 11 bolag som utvecklar svensk life science med nya lösningar inom diagnostik, medicinteknik och digital hälsa. Bland bolagen som har finansierats finns numera börsnoterade Attana och Inhalation Sciences.

Sciety kombinerar lång erfarenhet inom finans och life science med ett modernt och digitalt arbetssätt för att privatpersoner och affärsänglar ska kunna investera i onoterade tillväxtbolag utan att själva behöva lägga tid på urval och legalt förarbete.

Är du intresserad av investeringar i onoterade tillväxtbolag eller entreprenörskap inom hälsosektorn? Kom och mingla med oss i samband med seminarierna eller kontakta oss för att boka möte.

Löser digitala tjänster vårdens tillgänglighetsproblem?

Arrangörer: Dagens Medicin Agenda, DI Digital, Sciety, Smile incubator, HealthCap, Medeon

Tid och plats: 2/7 2018, 08:00 - 08:30 Burmeisters bakficka, Tage Cervins gata 8, Samtal Vård och omsorg, Innovation.

Mer information: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/53410

Vem betalar utvecklingen av digital hälsa - vården eller allmänheten?

Tid och plats: 3/7 2018, 08:00 - 08:30 Burmeisters bakficka, Tage Cervins gata 8, Samtal Vård och omsorg, Digitalisering.

Mer information: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/53377

Vem ska äga och använda hälsodata?

Tid och plats: 4/7 2018, 08:00 - 08:30 Burmeisters bakficka, Tage Cervins gata 8, Samtal Vård och omsorg, Digitalisering.

Mer information: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/53573

Sciety ger människor möjlighet att på ett smidigt sätt investera i onoterade tillväxtbolag inom hälsosektorn. Vi fokuserar på investeringsmöjligheter med potential att både ge avkastning och göra skillnad.