Två sjukhus blir kunder till digitala hälsobolaget MedFilm

Tidigare i veckan gick vi ut med att MedFilm vunnit en direktupphandling i Region Uppsala och nu har ytterligare två regioner och sjukhus anslutit sig till tjänsten för animerad patientinformation. ”Det går snabbt framåt och vi är glada att allt fler vårdaktörer vill använda film för att stärka patienters tillgång till information inför och efter operationer”, berättar Erik Kylén som är VD för MedFilm.

NU-sjukvården i Västra Götalandsregionen upphandlar prenumeration på alla MedFilms filmer inom allmänkirurgi. Den nya kunden har även efterfrågat en film om ljumskbråck som MedFilm kommer att producera och sedan kvalitetssäkra i samarbete med en expert hos kunden.

”Vi har fått många förfrågningar om en film om ljumskbråck och ser fram emot att kunna tillgodose detta behov för fler kunder”, berättar Erik Kylén, VD för MedFilm.

Även Ortho Center Stockholm som bedriver ortopedisk verksamhet på Löwenströmska sjukhuset ansluter sig till tjänsten.

”Vi på MedFilm är väldigt stolta över samarbetet med Ortho Center Stockholm eftersom de är en av de fem största klinikerna i Sverige inom protesoperationer – med cirka 850 genomförda operationer årligen”, berättar Erik Kylén.

För att möta den ökande efterfrågan på fler filmer och möjliggöra snabb expansion i Skandinavien, Tyskland och England stärker MedFilm nu upp sina resurser via Sciety’s nätverk. Läs mer om hur du kan bli medlem i nätverket och bli delaktig i MedFilms fortsatta expansion här.

Erik Kylén, VD för MedFilm: erik.kylen@medfilm.se, tfn. 0708-73 39 59

Om MedFilm

MedFilm är Skandinaviens ledande leverantör av 3D-animerad informationsfilm om operationer och kirurgiska ingrepp. Vår prenumerationstjänst används på sjukhus och kliniker för att öka kunskap, trygghet och delaktighet hos patienter och deras närstående.