Scout Gaming har erhållit B2B-licens i Storbritannien

Scout Gaming Group har erhållit licens från UK Gambling Commission som möjliggör för Scout Gaming att tillhandahålla sin produkt till lokalt reglerade operatörer.

Scout Gaming har beviljats tillstånd från UK Gambling Commission (UKGC) att erbjuda sina B2B-lösningar till operatörer licensierade i Storbritannien. Licensen är ett tillägg till Scout Gamings befintliga B2C-licens och möjliggör för Bolaget att erbjuda sina produkter till externa varumärken som verkar på den brittiska marknaden.

Andreas Ternström, VD på Scout Gaming kommentarer: "Vi är mycket glada över att ha fått en B2B-licens från UKGC, så att vi kan oss an ytterligare en reglerad marknad med stor potential. Scout Gaming är den ledande leverantören avseende B2B-lösningar för Fantasy Sports och Pool Betting och hittills har vi 12 licensavtal med operatörer, varav flera med befintlig verksamhet i Storbritannien där de nu kan lansera våra produkter.”

Andreas Ternström, VD, Scout Gaming
Tel: +46 706 770 660
andreas.ternstrom@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolbetting. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har cirka 70 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Bolaget är noterat på Nasdaq First North.