Scout Gaming ingår avtal med indiska Playsafe Games

Scout Gaming har ingått ett licensavtal som innebär att varumärket Scoring 11, som kommer drivas i samma bolag som Indibet.com, får tillgång till Scout Gamings fulla produktutbud.

"Det här är den tredje kundavtalet vi tecknar där motparten väntas ha betydande närvaro på den indiska marknaden som växer kraftigt. Cricket är en stor sport lokalt och jag är glad över att fortsätta växa det likviditetsnätverk som vi har byggt upp. Det innebär i förlängningen högre priser och en mer attraktiv produkt”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström,

"Vi ser hur Fantasy Sports växer kraftigt i landet. Med aktörer som Dream11 som är omåttligt populär i framkant har vi själva undersökt möjligheterna att utvidga värdekedjan till att även själva driva en operatör som enbart fokuserar på fantasy sports. Efter den genomgången kom Scout Gaming fram som den mest konkurrenskraftiga aktören. Att ha etablerat ett globalt likviditetsnätverk med tillgång till både starka lokala sporter som Cricket och Kabaddi, men även internationella ligor som Premier Leauge är något som vi långsiktigt tror kommer att vara vinnande", kommenterar Harshit Mehta, vd på Indiabet.com.

Sports Gaming UK, som äger Indiabet.com äger också en del i Scoring11 (Playsafe Games Pvt Ltd). IndiaBet drivs av Harshit Mehta som är majoritetsägare i Playsafe Games Pvt Ltd. Indiabet.com är en affiliate-aktör med fokus på den indiska marknaden. Scout Gamings produkter förväntas lanseras under året. Scoring 11 förväntas även ingå i Scout Gamings globala likviditetsnätverk. Fantasy Sports anses vara ett skill game i Indien och är således att betrakta som fullt legalt.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolspel. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har 70 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com.