Scout Gaming ingår avtal med Knockout Gaming

Scout Gaming har ingått ett licensavtal med Knockout Gaming, som är en full-service provider av nyckelfärdiga igaming-lösningar.

Knockout Gaming är ett internationellt och licensierat onlinespels-bolag med närvaro i både USA och Europa. Knockout erbjuder avancerade, nyckelfärdiga spellösningar för operatörer.

"Detta bekräftar intresset för våra produkter. Knockout driver ett flertal white label-brands och kommer att vara ett bra tillskott till nätverket. Den här affären är särskilt intressant med tanke på deras amerikanska ursprung." kommenterar Scout Gaming VD Andreas Ternström.

Scout Gamings produkter förväntas lanseras på Knockout Gamings varumärken under första halvåret 2019.

"Från vårt perspektiv är det enkelt att se potentialen för Fantasy Sports i Europa, liksom andra tillväxtmarknader världen över. När vi tittar på leverantörsmarknaden är Scout Gaming den ledande aktören för närvarande. Vi betraktar det här partnerskapet som ett bra tillfälle att bygga upp ett gemensamt likviditetsnätverk och utnyttja prispoolerna genom de många olika varumärkena ", säger Gray Knight, VD och koncernchef för Knockout Gaming.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolspel. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har 70 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com.