SealWacs genomför nyemission om 6,0 MSEK

Vid styrelsesammanträde i Sealwacs AB (publ) den 30 oktober 2015 beslutades, med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 5 oktober 2015, att genomföra en nyemission om ca 6,0 MSEK.

Motiv för nyemissionen

Sealwacs bedöms idag vara mycket väl rustat vad gäller teknisk kompetens, marknadskännedom och erfarenhet av att kommersialisera forskningsprojekt. Flera av Bolagets nyckelpersoner har dokumenterad erfarenhet och relevant kompetens från tidigare verksamheter. För att få utväxling på den samlade erfarenheten och kunna marknadsintroducera SealWacs Sensor behöver Bolaget kapitaliseras vilket även utgör grunden till förestående nyemission.

Utöver ovan behöver bolagets ägarkrets breddas för att skapa en ökad handel i Sealwacs aktie och därmed skapa en bättre förutsättning för ett större intresse från investerare.

Villkor och utförligare information om nyemissionen

Styrelsen i Sealwcs beslutade den 30 oktober 2015, med stöd av bemyndigandet lämnat vid extra stämma den 5 oktober 2015, om en nyemission av högst 1 200 000 units utan företrädesrätt för bolagets aktieägare. Anledningen till att göra en riktad nyemission utan företrädesrätt är att redan direkt kunna vända sig till en bredare krets av placerare för att skapa förutsättningar för en lyckad emission samt för att erhålla en ytterligare breddad ägarbas. Emissionen görs i form av en unit bestående av en aktie och en teckningsoption, vid full teckning tillförs Sealwcs 6,0 MSEK före emissionskostnader.

Erbjudandet i sammandrag

Föreliggande Erbjudande omfattar en kapitalanskaffning på 6 000 000 kronor vid full teckning. Erbjudandet består av en nyemission riktad till allmänheten med poster om 1 000 units.

Teckningstid 2 nov 2015 – 20 nov 2015
Teckningskurs 5 kronor per unit, det vill säga 5 kronor per aktie och teckningsoptionen emitteras vederlagsfritt. Courtage utgår ej.
Teckningspost 1 000 units. (5 000 kr). Var och en unit består av en aktie och en teckningsoption av serie TO 1.
Bolagsvärde före emission 11 475 075 kr
Emissionsvolym Erbjudandet omfattar högst 1 200 000 aktier och högst 1 200 000 teckningsoptioner av serie TO 1.
Emissionsbelopp 6 000 000 kr
Betalning Efter besked om tilldelning

Villkor för teckningsoptioner i sammandrag
Teckningskurs: Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att, för två teckningsoptioner, teckna en ny aktie i bolaget till en kurs om 10 kronor per aktie.

Teckningstid: Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum under perioden 1 april 2017- 30 juni 2017. Detta ska ske genom samtidig kontant betalning senast klockan 15:00 den 30 juni 2017. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar därefter.

Sista dag för handel: Sista dag för handel med teckningsoptioner beräknas till den 26 juni 2017.

Fullständiga villkor och anvisningar samt memorandum och folder kommer att offentliggöras på bolagets (www.sealwacs.se), Göteborg Corporate Finance AB (www.gcf.se), AktieTorgets (www.aktietorget.se) och Aktieinvest (www.aktieinvest.se) respektive hemsidor senast i samband med att teckningstiden inleds.

Finansiell rådgivare

Göteborg Corporate Finance är finansiell rådgivare till Sealwacs i samband med emissionen.

Bolaget bjuder in till informationsträffar på nedan plats och tid;

Göteborg: Elite Park Avenue tisdagen den 3 november kl 19:00
Stockholm: Scandic Anglais, Stureplan, torsdagen den 5 november kl 17:00
Malmö: Börshuset, Skeppsbron 2, måndagen den 9 november kl 18:00

Göteborg: Radisson Blu, Södra Hamngatan 59 – 65, onsdagen den 11 november kl 18.00