Förändring i Seamless koncernledning

Seamless genomför följande förändring i koncernledningen. Annika Blomé, Chief Product Officer (CPO), blir ny medlem av Seamless koncernledning, samtidigt utträder Anders Forssten, Chief Marketing Officer (CMO). Förändringen verkställs från 2015-02-01.

Koncernledningen för Seamless består därefter av följande personer:

Peter Fredell, CEO

Ingrid Lindström, EVP/COO

Daniel Hilmgård, CFO

Tommy Eriksson,

James Connelley – CSO

Annika Blomé – CPO

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 januari 2015 klockan 07.50.

För ytterligare information, Vänligen kontakta:

Daniel Hilmgård, CFO - daniel.hilmgard@seamless.se

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner.

Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 6 200  handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien och 2014 i Finland och Belgien. Under 2014 är även lansering planerad för Portugal. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se /www.seamless.se