Seamless noterar SDS och tillförs 180 MSEK

Seamless Distribution AB ("Seamless") är glada att kunna tillkännage en framgångsrik notering av Seamless Distribution Systems AB (“SDS”) på Nasdaq First North Premier. Över 1 300 investerare har bidragit med 180MSEK i nytt kapital. Seamless gratulerar SDS till avslutet i denna process. Som ett fristående bolag förväntas SDS leverera en ökad tillväxt på sina huvudmarknader.

Det framgångsrika avslutet av denna process är ett viktigt och stort steg framåt för Seamless. Kapitalet från noteringen av SDS kommer i kombination med de nyligen annonserade förändringarna inom ledningen och pågående insatser med starkt fokus på intäkter och kostnader att bidra till en stabil grund för den kommande tiden.

Ytterligare detaljer runt initiativ avseende intäkter och kostnader kommer att redovisas tillsammans med Seamless resultat för andra kvartalet, vilket kommer att tillkännages den 10 augusti 2017.

För ytterligare information, kontakta:
Martin N. Larsson, Head of Treasury/IR, martin.larsson@seamless.se, +46 8 564 878 00.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 juli 2017 kl. 08:50 CET.

Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 35 länder hanterar Seamless årligen över 5,3 miljarder transaktioner genom 675 000 aktiva försäljningsställen. Seamless har tre affärsområden; transaktionsväxeln, teknikleverantör för distribution av e-produkter samt tillhandahåller den mobila betalningsplattformen Seqr. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, www.seamless.se.