SEAMLESS PLACERAR ÅTERKÖPTA AKTIER

Seamless Distribution AB har placerat 1 000 000 tidigare återköpta aktier. Bland köparna av aktierna återfinns tidigare aktieägare däribland ordförande John Longhurst.

De återköpta aktierna har funnits för att säkerställa incitamentsprogram till anställda i utlandet, ett behov som inte längre kvarstår.

Med transaktionen äger Seamless inga fler aktier i det noterade bolaget.

Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 35 länder hanterar Seamless årligen över 5,3 miljarder transaktioner genom 675 000 aktiva försäljningsställen. Seamless har tre affärsområden; transaktionsväxeln, teknikleverantör för distribution av e-produkter samt tillhandahåller den mobila betalningsplattformen Seqr. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, www.seamless.se

För ytterligare information, kontakta:

Martin Larsson, Head of Treasury & Investor Relations, +46 707 22 56 65

Denna information är sådan information som Seamless Distribution AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 maj 2017 kl. 08.50 CET.

Seamless Distribution AB, Box 6234, 102 34 Stockholm | Visiting address: St Eriksgatan 121 D | Org. no: 556610-2660 Phone: 08-564 878 00 | Fax: 08-564 878 23 | www.seamless.se