SEQR snabbar upp e-handeln - Webhallen börjar använda SEQRs Instant Checkout för bättre konvertering

SEQR och Webhallen, en av Sveriges största elektronikkedjor online, har utökat sitt samarbete. Webhallen har uppgraderat sin online-butik med SEQRs tjänst Instant Checkout, för att minska antalet steg som en kund måste gå igenom vid köp med mobilen.

Instant Checkout är en av de senaste funktionerna i SEQRs mångsidiga digitala betalningslösning, och ett bevis på företagets fortsatta fokus på e-handeln. Enligt nyligen gjorda studier ökar köp via mobilen snabbt, och står redan för över hälften av all e-handel. Med den utvecklingen blir det allt viktigare för e-handlare att kunna erbjuda enkla och snabba lösningar att betala med mobilen.

SEQRs Instant Checkout gör det lättare än någonsin att genomföra köp via en mobil enhet. Alla leveransuppgifter om kunden, såsom namn, adress, e-postadress och mobiltelefonnummer överförs automatiskt från SEQR till återförsäljaren när köpet har godkänts. Kunden behöver bara skriva in sin PIN-kod i SEQR-appen. SEQR Instant Checkout gör att det går snabbare och smidigare att handla, vilket förbättrar konverteringsgraden betydligt. När man handlar via en dator skannar kunden istället enkelt den QR-kod som visas på skärmen.

SEQRs tjänst Instant Checkout är sedan tidigare även integrerad i e-handelsplattformen E37s mobilkassa, och har varit ett pilotprojekt i SWEdala Outlets online-butik sedan maj 2015.

För mer information, kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless, +46 8 564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Jonas Larsson, presskontakt +46 70 108 86 68, jonas.larsson@seamless.se

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 november 2015 klockan 07:50.

Om Seamless / SEQR SEQR
(se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del averbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar.

SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,7 miljarder transaktioner genom 575 000 aktiva försäljningsställen.

Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 6 200 handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Apotek Hjärtat. SEQR är etablerat i Sverige, Finland, Rumänien, Belgien, Portugal, Nedeländerna, Tyskland, Spanien, Frankrike, Italien, Storbritannien och USA. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se