Styrelsen för Seamless Distribution AB föreslår en avyttring av dotterbolaget Seamless Distribution Systems AB

Styrelsen för Seamless Distribution AB föreslår att bolagsstämman den 20 april 2017 beslutar att bemyndiga styrelsen av besluta om en försäljning av Bolagets helägda dotterbolag Seamless Distribution Systems AB (”SDS”).

Försäljningen är tänkt att ske antingen i) genom ett erbjudande med efterföljande listning av SDS aktier på Nasdaq First North, varvid Bolagets aktieägare erhåller inköpsrätter för aktier i SDS i proportion till deras aktieägande i Bolaget, eller ii) till en tredje part, under förutsättning att priset för samtliga utestående aktier i SDS är högre än vad styrelsen, med stöd från sina rådgivare, uppskattar är det värde till vilket SDS aktier skulle handlas vid en listning.

Mer information och bakgrund till styrelsens förslag och finansiell information för Bolaget, exklusive SBS, och för SDS som ett fristående bolag kommer att hållas tillgängliga på Bolagets hemsida, www.seamless.se.

Informationen är sådan som Seamless Distribution AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk den. Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan, vid 09:50 CET den 23 mars 2017.

Seamless Distribution AB, Box 6234, 102 34 Stockholm | Visiting address: St Eriksgatan 121 D | Org. no: 556610-2660 Phone: 08-564 878 00 | Fax: 08-564 878 23 | www.seamless.se