SeaNets rekryterar Pontus Berg

Ledningen för det svenska telekomföretaget SeaNet, listat på First North, har i syfte att stärka organisationen rekryterat Pontus Berg.

Pontus Berg har rekryterats till tjänsten som affärsutvecklare. I Pontus Bergs uppdrag tillkommer förutom affärsutveckling även upprättande av roamingavtal samt allmän juridik. Berg har en Jur. Kand. från Lunds Universitet och kommer senast från operatören 3, Hi3G Access AB.

– Pontus tillträde innebär en kraftig resursförstärkning och kommer att accelerera processen med affärskritiska roamingavtal utöver de vi har etablerat. Vi får i ett slag in en resident jurist med specifik erfarenhet av internationell affärsutveckling och regulativa frågor inom telekom samtidigt som vi får in ett nätverk av aktiva relationer med i stort sett alla GSM operatörer av intresse, säger Mikael Reichel, VD för SeaNet.

Om oss

Seanet är en global telekom operatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.Besök även www.seanet.se