Elegant design med en sportig profil

• Studie av en sedan i mellanklassen som närmar sig produktion
  • Sportiga prestanda och låg förbrukning
  • Generösa utrymmen i en kompakt kaross
  • Stor baklucka för maximal bekvämlighet

Vid Bilsalongen i Geneve presenterar SEAT nästa steg i sin modelloffensiv – Toledo Concept är en designstudie som är väldigt nära den slutgiltiga produkten. Den har proportionerna hos en klassisk sedan i mellanklassen och en sportig, närmast coupelik design

Nästa generation SEAT Toledo är en kombination av elegant formgivning med SEAT’s nya design DNA och hög funktionalitet. En totallängd på 448 cm och hjulbas på 260 cm erbjuder generöst utrymme för 5 personer. Bagageutrymmet är på hela 500 liter och med en extra stor baklucka i kombination med fällbart baksäte blir Toledo en riktig laståsna.

Toledo Concept ger en bra bild av den Toledo som börjar byggas under hösten och har premiär i Sverige i början av 2013. Första generationen Toledo var förövrigt den första modellen som SEAT tog in i Sverige vid starten 1992. Även den modellen hade ett väldigt generöst lastutrymme och blev omtyckt av svenska bilköpare.

- SEAT Toledo Concept ger en bra bild av nästa steg i vårt allt bredare modellprogram. Fyra nya modeller under en period av 12 månader ger oss perfekta förutsättningar för att växa i Sverige, säger Åke Lundberg, Märkeschef för SEAT Sverige. Den första generationen Toledo var mycket populär i Sverige och var basen i våra framgångar då. Nya Toledo har alla förutsättningar att spela en lika viktig roll i vår tillväxtstrategi. Bilen kommer att leverera väldigt mycket värde för pengarna och innehåller den senaste tekniken från Volkswagen Group som hypereffektiva TSI- och TDI-motorer.

Bilder på SEAT Media Center (http://seat-mediacenter.com)

För ytterligare information, kontakta Åke Lundberg SEAT Sverige på 070-59 86 553 eller ake.lundberg@seat.se

SEAT med huvudkontoret i Barcelona ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar bilar som särskiljer sig genom uttrycksfull design. Modellprogrammet i Sverige omfattar Ibiza, Leon, Altea XL, Exeo och Alhambra. Under 2011 såldes totalt 350.000 bilar i de 73 länder där SEAT är verksamma. 2012 firar SEAT 20 år på den svenska marknaden.

Om oss

SEAT är ett internationellt bilmärke som ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar modeller med högt teknikinnehåll som särskiljer sig genom sin uttrycksfulla design. TECHNOLOGY TO ENJOY.