Inbjudan Presskonferens Nordic Outlook

Inbjudan till presskonferens Ny ekonomisk prognos från SEB:s ekonomer SEB:s ekonomer presenterar på tisdag 3 september 2002 sin nya konjunkturrapport, som behandlar såväl den svenska som internationella ekonomin. Återhämtning eller double dip? Hur farligt är sommarens börsfall? Hur stora är riskerna för en double dip i USA? Hur väl står svensk ekonomi emot den internationella försvagningen? Vad kan centralbankerna göra? Hur påverkas Riksbankens möjligheter av ett svenskt inträde i ERM? Dessa frågor diskuteras av Klas Eklund, chefekonom, och Håkan Frisén, chef för Ekonomisk analys, under en presskonferens på SEBs huvudkontor. Tid: Tisdag 3 september klockan 10.00 Plats: SEB Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm Välkomna! Gunilla Wikman 08-763 8125 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00080/wkr0002.pdf