SEB ger marknadstips till fondkunder

SEB ger marknadstips till fondkunder SEB Invest fortsätter sin årliga tradition att arrangera fondkvällar för sina kunder. Under hösten inbjuds till fem träffar på fem orter. Fondförvaltare ger sin syn på hur marknaden utvecklats på olika områden samt hur de ser på marknaderna framöver. Bland programpunkterna finns - Nordamerika och Europa - Norden och Sverige - Räntebärande placeringar - Läkemedels- och teknologibranschen Lasse Åsgård, ekonomijournalist och författare, är moderator. Deltagare från SEB Invest är bl a: Jan Palmberg, chef fonder SEB Invest och kvällens värd, Lars Rodert, chef internationella aktier, Johan Held, chef europeiska aktier, Mauritz Redin, förvaltare svenska aktier, Thomas Kristiansson, chef ränte- och valutaförvaltning, Henrietta Theorell, förvaltare läkemedels- och bioteknikfonder, och Thor Udenaes, förvaltare teknologifonder. Fondkvällarna arrangeras på följande orter: Stockholm, 30 oktober, Heaven Örebro, 12 november, Örebro Kongresscenter, Hjalmar Bergmansalen Göteborg, 15 november, Svenska Mässan, Expohallen Jönköping, 19 november, Elmia Mässan, Hammarskjöldsalen Malmö, 22 november, Malmö Mässan, Scaniasalen Programmet pågår kl. 18.00-21.15. Lokala medier är välkomna och intervjuer med förvaltarna kan arrangeras innan fondkvällens början. SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 630 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 1 miljon Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 188 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till 892 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 20 950. Läs mer om SEB: www.seb.se För ytterligare information, kontakta: Anna Selberg, pressansvarig SEB Invest, 08-785 11 46, 070-763 81 54 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00700/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00700/bit0001.pdf