SEB utvecklar Trading Station i samarbete med Trema

SEB utvecklar Trading Station i samarbete med Trema Nu får 1 600 företagskunder valutapositioner automatiskt uppdaterade i realtid SEB:s 1600 företagskunder och 4 100 användare av den elektroniska handelsplatsen Trading Station får nu sina valutapositioner automatiskt uppdaterade i realtid. Den nya tjänsten betyder att företagens operationella risk minskas genom att systemen minskas samt att behovet av manuell uppdatering av valutapositionerna nu helt försvinner . Den integrerade lösningen innebär att alla kunder bland andra Ericsson och ABB, vilka redan är uppkopplade via sina treasuryenheter i Singapore, som gör valutaaffärer via Trading Station, får sina positioner automatisk uppdaterade i realtid i Finance KIT, genom Trema Transaction HUB Service. - SEB Merchant Banking har sett en stark utveckling av elektronisk handel. 36 procent av samtliga våra valutaaffärer globalt går i dag via e-plattformen Trading Station. Trema Transaction HUB Service hjälper oss utvecklas för att ge kunderna bättre service och vi uppskattar att arbeta tillsammans med Trema, säger Lars Friberg, chef för valutahandeln på SEB Merchant Banking," -Med tanke på att SEB var en pionjär med valutahandel via internet, är vi väldigt stolta att koppla ihop SEB:s Trading Station med Trema's Transaction HUB Service. Med den här nyheten i Trading Station, tar SEB internethandeln till en ny nivå som ger mervärde till våra kunder, säger Thomas Bergqvist, Managing Director of Trema Service Provider. För ytterligare information: David Steiner, SEB Merchant Banking, david.steiner@seb.se Tel: +46 8 506 230 82 Robert Bernstone, Trema Group, robert.bernstone@trema.com Tel: +46 8 406 1100 Trema Group tillhandahåller avancerade strategiska lösningar för de finansiella marknaderna. Tremas kunder inkluderar de största aktörerna på de finansiella marknaderna såsom banker, företags treasuryavdelningar, kapitalförvaltare samt centralbanker i Europa, Nord Amerika, Asien, Mellanöstern och Afrika. Trema bildades 1992 och har 300 anställda med kontor i Abu Dhabi, Boston, Frankfurt, Helsingfors, Johannesburg, London, Prag, Singapore, Sophia Antipolis och Stockholm. SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 630 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 1 miljon Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 188 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till drygt 800 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 20 950. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00110/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00110/bit0002.pdf