Fem boenden för en annorlunda familjesemester

En lyxresa för barnfamiljen behöver varken vara dyr eller stressande. Varför inte boka en hel paradisö för er själva, bosätta er mitt i ett nöjesfält eller bland lejon och elefanter på nästa familjesemester? För den som letar efter ett familjehotell som erbjuder det lilla extra har resesajten Secret Escapes listat fem unika semesterboenden för hela familjen.

1. Upplev sagoland och vattenland precis utanför dörren

Hotell Fantasia Bahia Principe på Teneriffa ger hotellgästerna möjlighet att öppna dörren på morgonen och kliva rakt ut i ett fantasiland och en fullfjädrad nöjespark. Ta med hela familjen till en sagovärld som bjuder på allt från pampiga slott till jättelika vattenrutschkanor. Länk till hotellet:

2. Bo i en strandvilla på privat paradisö

Om man istället önskar sig en lite mer rofylld familjesemester kanske en egen paradisö kan vara ett passande alternativ. På Heritance Aarah i Maldiverna kan familjen njuta av all-inclusive i sin rätta bemärkelse och inackordera sig i en 93 kvadratmeter stor Ocean-villa som ligger ovanför vattenytan med tillhörande bekvämligheter som bland annat terrass, pool och stege som leder rakt ner i det kristallklara ljusturkosa vattnet. Länk till hotellet: https://www.secretescapes.se/med-stranden-utanfor-dorren-heritance-aarah-maldives-raa-atollen-maldiverna/sale

3. Åk på brittiskt safariäventyr

England är kanske inte det första man tänker på när man hör ordet safari men i Port Lympne Wild Animal Park i England är det faktiskt fullt möjligt att få uppleva ett tvättäkta safariäventyr. Här kan hela familjen antingen bo på hotell eller tälta i en enorm vildmarkspark mitt bland fritt strövande giraffer, elefanter och andra afrikanska djur. Du och din familj kan antingen välja att gå på upptäcktsfärd på egen hand eller att delta i någon av de många utflykter som arrangeras. Länk till hotellet:

4. Bo i en stad i miniatyrformat

Ta med familjen till Kanarieöarnas största hotellanläggning, Origo Mare, som både har egen stormarknad, skönhetssalong, bageri, vattenpark, tennisbana, basketplan, klättervägg och lekområde. Till de minst sagt rymliga hotellrummen hör även ett eget poolområde, privat trädgård och mycket annat. En hel stad i miniatyrformat. Länk till hotellet:

5. Spendera semestern under ytan på Atlantis

Hotell Atlantis The Palm i Dubai gör verkligen sitt namn rättvisa. Hela ön fullkomligen andas undervattenland och här kan hela familjen utforska allt som har med havets skatter att göra. Bland annat rymmer hotellområdet både en delfinpark, en vattenpark, en akvariumpark, ett dykcenter och en vattensportanläggning. Som bäddat för en familjeupplevelse som inte liknar något annat. Länk till hotellet: https://www.secretescapes.se/atlantis-the-palm-luxury-holiday-dubai-uae/sale

Liknande resmål, hotell och kampanjer hittar du på www.secretescapes.se