Secret Escapes ökar utbudet på Maldiverna

Report this content

Lyxparadiset och ökedjan Maldiverna i Indiska oceanen lockar allt fler resenärer från Sverige. Med sitt korallblå vatten, vita stränder och lyxresorts är det just nu ett av de hetaste resmålen för Secret Escapes svenska medlemmar. Resesöksajten utökar nu utbudet och möjligheterna att resan blir till verklighet, med medlemskampanjer på hotell som gör priset mer överkomligt, ibland med upp till 70 % rabatt.

På Secret Escapes har efterfrågan ökat markant i vår, sommar och höst jämfört med 2017, med en total ökning av 500 % på bokningar av resor till Maldiverna. Resesöksajten har fördubblat sina kampanjer till Maldiverna och har i genomsnitt sex olika kampanjer varje månad. Paradisön och lyxtillvaron i solen på något av de finare hotellen lockar många nya resenärer från Sverige. Så kallad affordable luxury, lyxigare resor till rimliga priser, gör att fler människor har råd att resa.

Förutom Maldiverna har Secret Escapes även utökat med fler lyxiga långdistansresor till bland annat Mauritius, Seychellerna, Sydafrika och Sri Lanka.

-        Sverige är en väldigt nyfiken resemarknad och vi märker att bokningarna till de mer exklusiva resmålen längre bort har ökat. Anledningen är att vi dels möjliggör för fler människor att förverkliga sin drömresa och uppleva en lyxig tillvaro genom särskilda medlemspriser och dels att vi har utökat våra kampanjer med fler hotell på Maldiverna, säger Ognjen Zeric, Managing Director för Secret Escapes Skandinavien.

Exempel på nya lyxresorter i Secret Escapes utbud är femstjärniga Kandima Maldives och The Recidence Maldives. För fler aktuella eller liknande kampanjer, resmål och hotell, läs mer här: https://www.secretescapes.se/current-sales.

Lars-Ola Nordqvist, vd Comvision och PR-ansvarig för Secret Escapes i Sverige

070-689 11 20, lars@comvision.se

Lars-Ola Nordqvist, vd Comvision och PR-ansvarig för Secret Escapes i Sverige

070-689 11 20, lars@comvision.se.

Om Secret Escapes

www.secretescapes.com är en kostnadsfri medlemssajt, som erbjuder lyxresor med upp till 70 procent rabatt på hotell och semestrar över hela världen. Hotellen och semesterresorna är handplockade av ett team reseexperter och inkluderar allt från svenska herrgårdshotell och cityresor till lyxiga europeiska vistelser och långdistansresor, där även flyg ingår.

Företaget lanserades i februari 2011 och grundades av VD Alex Saint, COO Tom Valentine och Troy Collins. Företaget samarbetar med ledande hotell-, researrangörs- och resebyråpartners för att förhandla fram exklusiva låga priser för sina över 45 miljoner medlemmar globalt. Secret Escapes säljer resor med utvalda datum och rum via en egen bokningsmotor vilket innebär att kunderna kan boka sin semester eller sitt hotell direkt på Secret Escapes webbplats.

Citat

Sverige är en väldigt nyfiken resemarknad och vi märker att bokningarna till de mer exklusiva resmålen längre bort har ökat. Anledningen är att vi dels möjliggör för fler människor att förverkliga sin drömresa och uppleva en lyxig tillvaro genom särskilda medlemspriser och dels att vi har utökat våra kampanjer med fler hotell på Maldiverna.
Ognjen Zeric, Managing Director för Secret Escapes Skandinavien.