Secret Escapes satsar på reslyx för Sverige

På några få år har resesajten Secret Escapes gett 45 miljoner medlemmar receptet på lyxresor och -hotell till kraftigt rabatterade priser. Nu satsar bolaget på PR för att locka fler reseälskande medlemmar i Sverige, och har valt PR- och kommunikationsbyrån Comvision för uppdraget.

Medlemssajten Secret Escapes, som erbjuder rabatter på upp till 70 % på handplockade fyr- och femstjärniga hotell och resor över hela världen, har valt PR- och kommunikationsbyrån Comvision för att driva en omfattande kampanj i medier och via digitala kanaler i Sverige. Kampanjen ska ge receptet på vad många söker svar på: Hur får man råd med lyxsemester?

– Den svenska resemarknaden är Nordens största och resenärernas krav på mer bekvämlighet, upplevelser och värde för pengarna ökar. Genom att inspirera med nya reseupplevelser och erbjuda lyxhotell till låga priser fyller Secret Escapes en funktion som andra resesajter inte har, säger Gustaf Peterson, försäljningschef för bolaget i Sverige.

Secret Escapes är en medlemssajt för reseälskare, där sajtens medlemmar erbjuds rabatter på upp till 70 % på handplockade lyxiga hotell och resor över hela världen. Konceptet har blivit en succé i både Europa och Asien, mycket tack vare lägsta prisgarantin och att bokningen sker på den egna sajten.

– Vi vill inspirera fler att få uppleva och ha råd till lyxigare semestrar. Samtidigt vill vi öka våra hotellsamarbeten i Sverige, och få in fler kvalitetsupplevelser som är intressanta för våra medlemmar, säger Gustaf Peterson. Vi valde Comvision för att de förstod vårt koncept och våra behov och har lång erfarenhet av PR, resemarknaden och digital kommunikation.

Gustaf Peterson, försäljningschef Secret Escapes Sverige
Gustaf Peterson, försäljningschef Secret Escapes Sverige