Inbjudan till presentation av Sectras bokslutskommuniké den 3 juni

Sectra (STO: SECT B) publicerar sin bokslutskommuniké för perioden maj 2014–april 2015 på onsdagen den 3 juni och vill med anledning av detta bjuda in analytiker, investerare och press till en presentation av rapporten.

Sectras koncernchef och vd Torbjörn Kronander presenterar delårsrapporten och besvarar efterföljande frågor tillsammans med Simo Pykälistö, CFO och vice vd Sectra AB, samt Marie Ekström Trägårdh, vd för Sectras affärsområde Imaging IT Solutions och vice vd Sectra AB. Presentationen hålls på engelska.

När:             onsdag den 3 juni 2015 kl. 12:00.

Plats:           Operaterrassen i Stockholm

Anmälan:    deltagande på plats anmäls via www.financialhearings.com

Presentationen kan följas via webben på: http://media.fronto.com/cloud/sectra/150603/

En inspelad version finns efteråt tillgänglig på Sectras hemsida: www.sectra.se/irwebcast

Bokslutskommunikén publiceras kl 08:00 den 3 juni 2015.

För ytterligare information

Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB, telefon 013-23 52 04, email info.investor@sectra.se

Sectrakoncernens verksamhet

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har kontor i tolv länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2013/2014 till 853 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se